• 02144389826-27
  • info@royayetalaei.com

هزینه های پنهان عروسی کدام هستند

17 بهمن ، 1398
تشریفات رویای طلایی
0 کامنت

هزینه های پنهان عروسی

اگر می خواهید در برگزاری مراسمات عروسی با برنامه ریزی پیش رفته و با کمبود بودجه رو به رو نشوید بهتر است هزینه های پنهان عروسی را در نظر داشته و درصدی از هزینه ها را برای احتمالات در نظر بگیرید. این گونه هزینه های پنهان گاهی اوقات حذف شدنی هستند اما در بیشتر مواقع جزء واجبات عروسی بوده و می بایست به موقع انجام بگیرند. پس با در نظر گرفتن چنین مخارجی که جزء هزینه های پنهان عروسی هستند با کمترین بودجه مناسب ترین عروسی را برگزار کنید.

کدام هزینه ها جزو هزینه های پنهان عروسی محسوب می شود؟

یکی از پرخرج ترین جشن هایی که در ایران برگزار می شود جشن عروسی می باشد و معمولا بیشتر خانواده ها در نهایت با کمبود بودجه رو به شده و منجر به گرفتن وام می شوند. زیرا همیشه عروس و داماد با در نظر گرفتن هزینه هایی برای غذا ، اجاره سالن، آرایشگاه، ارکست، تزیین ماشین عروس و کرایه لباس عروس فکر می کنند تمام مخارج عروسی را محاسبه کرده و دیگر جای هیچ نگرانی نیست اما غافل از اینکه در مراسمات عروسی هزینه های پنهانی وجود دارند که در نظر گرفتن آنها ضمن محاسبات هزینه های عروسی می تواند کمک زیادی را در برنامه ریزی بودجه عروسی داشته باشد. که در ادامه با این هزینه های پنهان عروسی آشنا خواهید شد.

هزینه های پنهان عروسی

 تغییر دادن لباس عروس و ملحقات آن

اگر عروس خانم لباسش را اجاره و یا خریده باشد بدون شک تا زمان عروسی لازم دانسته تا تغییراتی را در آن به وجود آورد که انجام این کار می تواند هزینه هایی را در بر داشته باشد، از آنجایی که خانم ها روی تمیزی لباس عروسی، تاج و کفش و دیگر ملحقات اهمیت زیادی می دهند ممکن است در آرایشگاه برای لباس و دیگر وسایل عروس اتفاقی از قبیل پارگی، کثیف شدن، اندازه نبودن و یا هر اتفاقی دیگری بیافتد که تعویض و تعمیر آنها در اسرع وقت می تواند هزینه های متفرقه ای را به دنبال داشته باشند، از طرفی برخی از وسایل ها مانند کیف، جواهرات، کفش و...باید خریده شوند که این خود هزینه هایی جدای از هزینه لباس تور و آرایشگاه را در بر می گیرد.

چه هزینه هایی جزو هزینه های پنهان عروسی محسوب می شود

هزینه های اضافه در عروسی

در مراسمات عروسی برخی از هزینه ها بابت انعام و شاباش صرف می شود زیرا گاهی اوقات داماد و خانواده او مجبور به پرداخت شاباش و انعام هستند، هزینه های پست برای ارسال کارت های عروسی از دیگر هزینه های پنهان عروسی بوده که هر آقا دامادی مستلزم انجام آن می باشد.  کرایه ریسه های برق، هزینه تهیه گل های طبیعی خصوصا در فصل پاییز و زمستان و تهیه بادکنک و دیگر تزیینات سالن و یا منزل، هزینه های گم شده ای هستند که ممکن است مخارج نسبتا بالایی را برای داماد به بار آورند. رقص نورها در داخل سالن، استفاده از آتش بازی و نور افشانی در موقعیت های مختلف مراسم عروسی،  دستگاه های دود ساز برای مهیج کردن سالن و همچنین استفاده از آتش های مصنوعی به همراه سبدهای گل در کناره های سالن، کرایه باغ، استفاده از ترفندهای فیلمبرداری مثل دو دوربینه بودن، قرار دادن میز یادبود در کنار صندلی عروس و داماد، تهیه میز شام به طور مجزا برای عروس و داماد و....همگی هزینه های پنهانی هستند که در ابتدای کار کسی به مخارج آنها توجه ای ندارد.

هزینه های اضافی در عروسی

هزینه های متفرقه در مراسمات عروسی

برخی از عکاسان بابت هر ساعت اضافه ای که در پایان مراسم عروسی به خواسته عروس و داماد فیلم برداری و یا عکاسی می کنند را به صورت هزینه های جداگانه ای در نظر می گیرند. هزینه هایی مانند حمل و نقل وسایل به سالن عروسی، تجهیزات، دکور، رفت و آمدهای آرایشگاه، انتخاب مدل گل آرایی برای میزها و دیگر کارهای مرتبط با گل فروشی، تدارکات، هزینه های پاکسازی تالار و باغ تالارها که گاهی اوقات برای تمیز کردن آسانسور و محل استفاده  هزینه های جدایی در نظر گرفته می شود، وعده های غذایی که آرایشگر، افراد دی جی، راننده خودرو عروسی، خدمه های سالن استفاده می کنند و غیره می تواند جزء هزینه های پنهان عروسی باشند. یکی از مهمترین هزینه هایی که در برگزاری عروسی زیاد به آن توجه نمی شود هزینه عاقد است که تقریبا مبلغ بالایی بوده و باید بعد از جاری شدن خطبه عقد به عاقد پرداخت شود. بنابراین بهتر است برای حذف چنین هزینه هایی قبلا زوجین در محضر عقد کرده و در حین مراسم عروسی تنها به صورت سوری عقد انجام بگیرد.

مهمترین هزینه های پنهان عروسی

برنامه ریزی بودجه برای اجرای عروسی

در برگزاری مراسمات عروسی برخی از موارد مهم نادیده گرفته شده که در نهایت سبب می شود آقا داماد با کمبود بودجه مواجه شود، به فرض مثال عکس برداری در بعضی از مکان های عمومی مانند پارک ها مستلزم داشتن مجوز می باشد که برای گرفتن این اجازه نامه هزینه هایی باید پرداخت شود از طرفی در تالارها هر چقدر که مراسم بیشتر از ساعت مقرر شده در آخر شب طول بکشد می بایست مازاد هزینه را در نهایت به صاحب سالن پرداخت کنید. بنابراین برای بودجه در نظر گرفته مراسمات خود حتما برنامه ریزی داشته باشید؛ زیرا از برخی هزینه های پنهان عروسی می شود چشم پوشی کرد  ولی از برخی هزینه ها امکان چشم پوشی وجود ندارد پس با مدیریت هزینه ها را کاهش دهید.

مهمترین هزینه های پنهان عروسی

اگر چه می توان در برگزاری مراسمات عروسی از برخی موارد مانند تزیینات، ملحقات لباس عروس، نورپردازی های متنوع در سالن و چندین مورد دیگر چشم پوشی کرد؛  اما طبق رسم و رسومات بیشتر خانواده ها تمایل دارند تا در ضمن مراسم عروسی، مراسمات دیگری مانند حنابندان و پاتختی داشته باشند که برگزاری چنین رسوماتی خود مستلزم لباس جدید، غذا، میوه، تزیینات و بسیاری موارد دیگر می شود. بنابراین در زمان برنامه ریزی بودجه عروسی سعی کنید به منظور کاهش هزینه های پنهان عروسی در انتخاب میوه، شیرینی، تزیینات و غذا گزینه هایی را انتخاب کنید که از مازاد آنها امکان استفاده در مراسمات بعدی وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظر خودتان را ارسال کنید
0